Blog

Blog

Onze Blogcategorieën:

De financiƫle administratie digitaal, en snel!

Donderdag 15 december 2016

Tot voor kort was het verwerken van de financiële administratie zeer arbeidsintensief. Door de ontwikkelingen op het gebied van automatisering worden momenteel reuze stappen gezet.

Het is echt niet meer nodig dat we bankafschriften overtypen zodat deze in de administratie verwerkt worden. Het was al langer mogelijk om de bestanden van de bank in te lezen in de administratie. Nu is het zelfs zover dat er een bankenkoppeling aangelegd kan worden. Dat houdt in dat bankmutaties rechtstreeks in de administratie verwerkt worden. Facturen kunnen ook al een tijdje middels scannen en herkennen opgenomen worden in de administratie. Ook daar wordt de volgende stap gezet door middel van UBL, Universal Business Language. Daarbij worden facturen rechtstreeks de administratie “ingeschoten”. Aan de voorkant vergt het wat sturing, maar als het eenmaal goed ingericht is gaat het bijna allemaal vanzelf.

Ondernemers die gebruik maken van Unit4 Online kunnen ook gratis gebruik maken van de Management Monitor. In deze Management Monitor kan gefactureerd worden, facturen kunnen betaalbaar gesteld worden en op termijn kunnen ook procedures rondom aanmanen geïnitieerd worden. Daarbij heeft u als ondernemer overzicht op allerlei informatiestromen.

Voor het scannen en herkennen gebruiken wij Basecone. De “flow” is dan als volgt: Uploaden – Herkennen – Boeken – Archiveren. Dat gebeurt allemaal automatisch na het uploaden.

Dat wij onze klanten kunnen ontzorgen met de mogelijkheden van deze online administratiesoftware stemt ons zeer tevreden. Het is met deze software mogelijk om uw complete financiële administratie papierloos te voeren en daarnaast altijd en overal te beschikken over actuele managementinformatie.

We hebben begin deze maand een groot deel van onze relaties geïnformeerd over het bovenstaande. We zijn trots op het zeer hoge bezoekersaantal (ruim 150 klanten en overige relaties) bij deze bijeenkomst. Mocht u meer informatie willen of heeft u onverhoopt onze bijeenkomst gemist, meldt u dan bij een van onze adviseurs voor informatie over uw specifieke situatie. Wij helpen u graag stappen te maken in de toekomst.

Lees ook: Speciale vereisten voor digitaal factureren

Lees ook: Over op SBR!

Lees ook: Veranderingen in de accountancy

Pim van Diepenbeek

werkzaam sinds 2010 bij vestiging Cuijk

Plaats een reactie

Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief