Kenniscentrum

Tips van OOvB

Realtime inzicht en slim boekhouden

Realtime inzicht en slim boekhouden

Of u zelf wilt boeken of niet, inzicht in de financiële administratie van uw bedrijf is een must! Overal en op elk moment uw boekhouding voeren of inzien, het kan allemaal. Of u nu zelf de boekhouding voert of dit doet in samenwerking met uw accountant.

Lees verder >
Digitalisering leidt tot afschaffen betaling met bankbiljetten en munt geld?

Digitalisering leidt tot afschaffen betaling met bankbiljetten en munt geld?

Komt het werkelijk zo ver dat de bankbiljetten en muntgeld afgeschaft gaan worden? Als het aan de Amerikaanse economen Kenneth Rogoff en Larry Summers ligt wel. Ook de Duitse econoom en regeringsadviseur Peter Bofinger deelt deze mening. De Scandinavische landen gaan mee met deze beweging.

Lees verder >
Maak jij deze fouten bij het netwerken?

Maak jij deze fouten bij het netwerken?

Netwerken: Voor de één een uitkomst, voor de ander een hel. Veel zelfstandig ondernemers zien hun netwerkgesprekken vaak mislukken. Wat zijn de do’s and don’ts bij het netwerken? En welke veelgemaakte fouten moet je zien te voorkomen?

Lees verder >
Zo word je een betere verkoper.

Zo word je een betere verkoper.

Gladde jongens in strakke pakken

Je kent ze wel, de gladde jongens in strakke pakken die met hun vlotte praatjes proberen zo snel mogelijk veel geld uit de zakken te kloppen. Niet bepaald het beeld van de verkoper waarmee we graag te maken hebben. De verkoper van nu luistert vooral. Heeft aandacht voor de klant en zijn/haar wensen en is vooral dienstbaar. Toch is het zo dat ‘luisteren’ en een ‘bescheiden opstelling’ niet verward dient te worden met een angst om een offerte uit te brengen. Het blijkt namelijk dat veel ondernemers het ‘spannend’ vinden om te vragen om de order. Toch wordt het een stukje gemakkelijker wanneer je de volgende checklist hanteert.

Lees verder >
Waarom kopen klanten bij jou?

Waarom kopen klanten bij jou?

Wat is je toegevoegde waarde?

Als ondernemer sta je er niet altijd bij stil. Toch is het zo af en toe eens goed om na te denken waarom klanten uitgerekend met jouw bedrijf zaken willen doen? Immers, er is altijd wel een concurrent te vinden die hetzelfde levert dan jij doet. Dus, er is meer dan product of dienst tegen de juiste prijs. Het nadenken over de uniekheid (toegevoegde waarde) van je bedrijf is vooral ook zinvol voor de continuïteit.

Lees verder >
Succes met de juiste gewoontes!

Succes met de juiste gewoontes!

Kent u het ‘Cup a Soup’ reclamespotje nog?

Kent u het ‘Cup a Soup’ reclamespotje nog? Van John de manager met zijn uitspraak ‘Succes is een keuze’? Natuurlijk, bedoeld met een knipoog. Toch was het een beetje de moraal in ondernemingen dat succes ‘maakbaar’ is. We weten natuurlijk wel beter. Maar dat ‘bepaald gedrag’ tot ‘resultaat’ leidt, zoveel is ook wel duidelijk. Uit onderzoek van een Amerikaanse lifestyle website blijkt namelijk dat ‘succesvolle’ mensen er de volgende gewoontes op na houden.

Lees verder >
 

Downloads

Staat uw document er niet bij? Contact met OOvB
Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief