Nieuws

Nieuws & Actualiteiten


De 55+ klantengroep. Vaak vergeten door ondernemers

Donderdag 22 december 2016

Zo gek is het natuurlijk niet. Als ondernemer wordt u om de oren geslagen met start-ups, innovatievermogen, de inzet van hippe communicatie-instrumenten als Facebook, Twitter en Pinterest… en dan ineens roept een socioloog dat ondernemers te weinig aandacht hebben voor de oudere consument. Tja, dat is ook wat.

Natuurlijk heeft de socioloog gelijk. Soms heeft het nieuwe ons in de greep, terwijl we het bestaande verwaarlozen. En juist bij die iets oudere consument is dat jammer. Die heeft immers tijd en geld.

Maar wat kunt u als ondernemer daar nou precies mee?
Op de eerste plaats, denk vanuit de gedachte van de klant. Heeft u een aanbod dat aansluit op de wens van de ‘oudere’ klant. De ‘ervaren’ consument heeft tijd, maar heeft misschien wel daarom graag ook wat extra advies. Kortom, geef aandacht. Verder is het zo dat de ervaren consument niet zo van overdreven prikkels houdt. Dus als u communiceert met hen. Houd dan uw boodschap rustig, gebruik wat grotere letters en – in geval van bewegend beeld – doe het niet te flitserig. Het is niet voor niets dat omroep Max met programma’s als Heel Holland Bakt zo goed scoort.

Voor de hand liggende tips? Misschien. Maar probeer toch nog maar eens te kijken of u er alles aan doet om de zo waardevolle 55+ klant goed te bedienen.

< Terug

Meest recente berichten

Gunstige regeling scholier mogelijkheid om tijdelijk extra personeel aan te trekken

Dinsdag 18 juni 2019 (Ondernemersnieuws)

De uitslagen van de eindexamens zijn binnen. Scholieren willen nu graag geld verdienen met een bijbaantje. Wist u dat u voor scholieren en studenten met een vakantiebaan de zogenaamde scholieren- en stude... Lees verder >

Door schaarste trekken werkgevers de portemonnee

Dinsdag 18 juni 2019 (Ondernemersnieuws)

Vier op de vijf werkgevers (79%) ondervinden problemen bij het werven van personeel door de krappe arbeidsmarkt. In 2017 had 70% van de werkgevers problemen met het vervullen van vacatures.

Lees verder >

Mobiliteitsalliantie doet voorstellen voor beter bereikbaar Nederland

Dinsdag 18 juni 2019 (Ondernemersnieuws)

De capaciteit van het Nederlandse wegennet en openbaar vervoer is onvoldoende om de stijgende vraag naar mobiliteit op te vangen. Om te voorkomen dat Nederland in de komende jaren vastloopt, moet de mobil... Lees verder >

Branchesignalering duurzame horeca: "belangrijke ontwikkelingen en praktische tips"

Dinsdag 18 juni 2019 (Ondernemersnieuws)

Duurzaamheid is een belangrijk thema binnen de horeca. De ervaring van de leden van de Branche-expertgroep Horeca binnen onze netwerkorganisatie SRA, is dat veel banken alleen tot financiering bereid zijn... Lees verder >

Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief