Nieuws

Nieuws & Actualiteiten


Goed voornemen? Positief zijn loont.

Donderdag 22 december 2016

Sommige uitspraken zijn zo vanzelfsprekend, dat ze als eerste weer worden vergeten. Zo weten we al heel lang dat lachende winkelmedewerkers beter zijn voor de klanttevredenheid dan een chagrijnige winkelmedewerker. In de horeca geldt dat misschien nog wel meer. Hoe kan het dan toch dat we in de rol van klant zo vaak nog worden verrast door medewerkers – en bazen! – die dat weer vergeten zijn?

Dus…het is de kunst voor u als ondernemer om uw medewerkers te stimuleren positief te zijn. Hoe? Door zelf het goede voorbeeld te geven en door zo af en toe eens een complimentje uit te delen.

< Terug

Meest recente berichten

Inschrijving handelsregister correct?

Donderdag 18 april 2019 (Agrarisch)
In de praktijk komt het regelmatig voor dat de inschrij­ving van een bedrijf in het handelsregister bij de Ka­mer van Koophandel niet (meer) geheel juist is. Een juiste inschrijving is onder meer van... Lees verder >

Ook bij tegengestelde belangen bij pachter en verpachters draait het om de euro’s!

Donderdag 18 april 2019 (Agrarisch)

De laatste weken is het opvallend hoe vaak nieuws voorbij komt over pacht van agrarische gronden. Daarbij gaat het bijna altijd over tegenstrijdige belangen, waarbij het uiteindelijk in de kern om de... Lees verder >

Wat is het weerstandsvermogen van uw bouwbedrijf?

Donderdag 18 april 2019 (Ondernemersnieuws)

De Nederlands bouwnijverheid heeft een sterke periode achter de rug en de economische vooruitzichten zijn gunstig, zo verwachten ondernemers in de bouw. Zo wordt een gemiddelde omzetgroei voor 2019 voorzi... Lees verder >

Branchesignalering Horeca en btw: top 5 aandachtspunten 2019

Donderdag 18 april 2019 (Ondernemersnieuws)

De btw-regels voor de horeca wijzigen regelmatig en leveren onduidelijkheden op. Er gaat nogal eens iets fout bij de verrekening, facturatie of vooraftrek van de btw. De Belastingdienst is er extra alert ... Lees verder >

Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief