Nieuws

Nieuws & Actualiteiten


Hoe is het met uw inzicht in uw klanten?

Woensdag 14 juni 2017

Eén van de grootste horecagroothandels in ons land heeft de beschikking over een goed werkend klantinformatiesysteem (CRM). De klantverantwoordelijken van de groothandel krijgen automatisch een melding als klanten negatief afwijken in hun bestelgedrag. De daaropvolgende actie is heel doeltreffend. Betreffende klanten ontvangen namelijk een brief met daarin de vraag; ‘Wat is er aan de hand?’. Natuurlijk wordt er ook inhoudelijk ingegaan op de bestelafwijking, maar wat blijkt? De helft van alle klanten keert weer terug naar het oorspronkelijk bestelniveau. Dat is dus aandacht geven wanneer het nodig is.

Veel ondernemers zullen denken dat een dergelijk geautomatiseerd systeem overdreven is. Dat kan zijn. Toch blijkt nog al te vaak dat teveel energie wordt gestoken in klanten die het eigenlijk niet verdienen om zoveel aandacht te krijgen (om maar eens een voorbeeld te noemen). Een CRM systeem geeft u inzicht in het aantal contacten met uw klant, de daaropvolgende acties en het terugkerend koopgedrag. Ofwel, als serieuze onderneming kunt u niet buiten een CRM systeem.

< Terug

Meest recente berichten

Inschrijving handelsregister correct?

Donderdag 18 april 2019 (Agrarisch)
In de praktijk komt het regelmatig voor dat de inschrij­ving van een bedrijf in het handelsregister bij de Ka­mer van Koophandel niet (meer) geheel juist is. Een juiste inschrijving is onder meer van... Lees verder >

Ook bij tegengestelde belangen bij pachter en verpachters draait het om de euro’s!

Donderdag 18 april 2019 (Agrarisch)

De laatste weken is het opvallend hoe vaak nieuws voorbij komt over pacht van agrarische gronden. Daarbij gaat het bijna altijd over tegenstrijdige belangen, waarbij het uiteindelijk in de kern om de... Lees verder >

Wat is het weerstandsvermogen van uw bouwbedrijf?

Donderdag 18 april 2019 (Ondernemersnieuws)

De Nederlands bouwnijverheid heeft een sterke periode achter de rug en de economische vooruitzichten zijn gunstig, zo verwachten ondernemers in de bouw. Zo wordt een gemiddelde omzetgroei voor 2019 voorzi... Lees verder >

Branchesignalering Horeca en btw: top 5 aandachtspunten 2019

Donderdag 18 april 2019 (Ondernemersnieuws)

De btw-regels voor de horeca wijzigen regelmatig en leveren onduidelijkheden op. Er gaat nogal eens iets fout bij de verrekening, facturatie of vooraftrek van de btw. De Belastingdienst is er extra alert ... Lees verder >

Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief