Nieuws

Nieuws & Actualiteiten


Hoe is het met uw inzicht in uw klanten?

Woensdag 14 juni 2017

Eén van de grootste horecagroothandels in ons land heeft de beschikking over een goed werkend klantinformatiesysteem (CRM). De klantverantwoordelijken van de groothandel krijgen automatisch een melding als klanten negatief afwijken in hun bestelgedrag. De daaropvolgende actie is heel doeltreffend. Betreffende klanten ontvangen namelijk een brief met daarin de vraag; ‘Wat is er aan de hand?’. Natuurlijk wordt er ook inhoudelijk ingegaan op de bestelafwijking, maar wat blijkt? De helft van alle klanten keert weer terug naar het oorspronkelijk bestelniveau. Dat is dus aandacht geven wanneer het nodig is.

Veel ondernemers zullen denken dat een dergelijk geautomatiseerd systeem overdreven is. Dat kan zijn. Toch blijkt nog al te vaak dat teveel energie wordt gestoken in klanten die het eigenlijk niet verdienen om zoveel aandacht te krijgen (om maar eens een voorbeeld te noemen). Een CRM systeem geeft u inzicht in het aantal contacten met uw klant, de daaropvolgende acties en het terugkerend koopgedrag. Ofwel, als serieuze onderneming kunt u niet buiten een CRM systeem.

< Terug

Meest recente berichten

Digitale waarschuwing voor plannen in omgeving

Donderdag 19 september 2019 (Agrarisch)
Plannen in de omgeving kunnen een grote invloed hebben op het bedrijf. Het is daarom zaak hiervan tijdig op de hoogte te zijn om zo nodig bezwaar te kunnen maken.Op de website www.overheid.nl kan men zich in... Lees verder >

Nieuwe versie rekenmodel verlening Nb-vergunningen

Donderdag 19 september 2019 (Agrarisch)
Op 29 mei oordeelde de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State dat het Programma Aanpak Stikstof (PAS) niet gebruikt mocht worden om toestemmingen te verlenen op basis van de Wet natuurbescherming... Lees verder >

Prinsjesdag 2019

Donderdag 19 september 2019 (OOvB Nieuws)

Het was weer indrukwekkend. De glazen koets, tot in de puntjes gepoetst. De koningin in stemmig paars. De koning, met baard. En de kamerleden, lichtjes zenuwachtig, waarbij nog steeds de hoedjes letterlij... Lees verder >

NZa: Zorgverzekeraars moeten duidleijk zijn over omzetplafond en gelijke polissen

Dinsdag 17 september 2019 (Ondernemersnieuws)

Zorgverzekeraars moeten voortaan per zorgaanbieder op hun website aangeven of zij een omzetplafond hebben afgesproken. Ook moeten zij op hun website bekend maken als het omzetplafond bij een zorgaanbieder... Lees verder >

Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief