Blog

Blog

Onze Blogcategorieën:

Combineer digitaal boekhouden met persoonlijk advies

Donderdag 28 maart 2019

De financiële administratie kan supersnel en volledig digitaal verwerkt worden. Begin dit jaar is OOvB OneOffice geïntroduceerd. Wat houdt dat nou precies in?

De naam OneOffice zegt het eigenlijk al: het hele bedrijf in één. Eén keer inloggen, één keer een bankkoppeling leggen, één keer inrichten, en vervolgens loopt het allemaal. Indien alles goed is ingericht en periodiek kort aandacht wordt besteed aan betalingen, verwerking van facturen en verwerking van afschrijvingen en loonadministratie weten we de stand van zaken per vandaag!

Bijkomend voordeel is dat spookfacturen niet verwerkt worden in de gerobotiseerde administratie.

Vanaf 1 januari 2017 is het al verplicht om e-facturen (UBL) aan de Rijksoverheid te versturen. Per 18 april aanstaande wordt het ook verplicht e-facturen aan decentrale overheden te sturen. Dat betekent dat wanneer je werkzaamheden verricht voor een (decentrale) overheidsinstelling, dat je dat middels een e-factuur moet declareren. Papieren facturen worden niet meer geaccepteerd. Via OOvB OneOffice kan dit.

Middels de Management Monitor (dashboard) wordt gevisualiseerd wat de stand van zaken per heden is. Daaruit zijn weer tendenties af te lezen. Met deze Management Monitor kun je ook je eigen digitale facturen maken die voldoen aan de nieuwste normen.

We zouden bijvoorbeeld een prognose ongewijzigd beleid kunnen opstellen, waarmee inzichtelijk gemaakt kan worden hoe de onderneming er voor zal staan wanneer de huidige lijn wordt doorgezet. Daarmee kunnen ook mogelijke knelpunten spoedig onderkend worden en kan er gehandeld worden om de koers te wijzigen.

Daarnaast werken we inmiddels ook met een portal. Daarmee wordt fysieke post vervangen door digitale post. Daarmee ontstaat ook de mogelijkheid tot digitale accordering en ondertekening. Vanuit de portal is ook inzicht in de actuele stand van de onderneming te verkrijgen; er kan zelfs tot op detailniveau in de administratie gedoken worden.

Waar we voorheen altijd naar het verleden keken en waar de actualiteit ook als toekomst bekeken moest worden, biedt OneOffice ons nu de mogelijkheid om naar de actualiteit te kijken en dat doortrekken naar de toekomst. Op die manier kunnen we onze klant nog beter advies geven.

We zijn definitief veranderd van boekhouders in adviseurs. De ondernemer kan ondernemen, zonder alle administratieve ballast. Het is aan ons om ondernemers daar zo goed mogelijk bij te begeleiden en de ondernemer te voorzien van de juiste (persoonlijke) adviezen.

 

Lees ook: De financiële administratie digitaal, en snel!

Lees ook: Veranderingen in de accountancy

 

Pim van Diepenbeek

werkzaam sinds 2010 bij vestiging Cuijk

Plaats een reactie

Meld u aan voor de OOvB nieuwsbrief